Feb 4, 2012

aku , dia dan cinta .

Aku , seorang lelaki .
Lelaki yang begitu naif .
Lelaki yang tidak tahu apa-apa ,
Tidak tahu apa erti cinta ,
Tidak tahu apa erti sayang ,
Erti rindu , dan segalanya ,
Sayang , benda yang aku perlu tahu ,
Aku tidak ambil tahu ,
Dan aku rasa aku tak perlu tahu .

Tapi , setelah aku jumpa dia ,
Segalanya berubah ,
Dia bagi aku harapan ,
Dia bagi petunjuk ,
Untuk aku menyelami apa itu cinta .
Dia ! dia yang bergelar wanita .

Wanita yang cuma berpakaian biasa ,
Baju berlengan panjang ,
Berseluar Jeans ,
Dan hanya bersarungkan selipar .
Muka yang tidak bersolek ,
Tidak bergaya , sungguh sederhana ,
Tapi , ada satu aset yang tidak mungkin kulupa ,
Aset yang ada di pipi kiri ,
Itu yang memaniskan rupa parasnya ,
Itu yang menonjolkan personalitinya .

Luarannya nampak biasa ,
Tapi dalamannya !
Tak langsung kuduga .

Dia berikanku cinta ,
Dia berikanku rindu ,
Dia berikanku sayang ,
Dia berikanku harapan ,
Dia berikanku petunjuk ,
Dia berikanku jalan , 
Jalan menuju kearah CINTA .

Mungkin wanita lain juga mampu .
Tapi tidak , bagi aku dia seorang sahaja mampu .
Dia mampu merubah hidupku .
Dia yang hanya bersepatukan selipar itu !
Dia ! hanya dia !
Tidak ada yang lain bagiku .
Dia sungguh berbeza .

Kalau dulu aku menderita ,
Kini tidak lagi , kerna dia penawarnya .
Kalau dulu hariku gelap gelita ,
Kini tidak lagi , kerna dia cahayanya .

Dia , aku perlu dia .
Dia segalanya ,
Tiada yang penting selain dirinya .
Dia yang bernama Eyra :)





disaat aku merinduimu Sayang :(
2.56p.m / 03.02.2012